Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Zapraszamy na stronę

           "TEATR13"

                oraz

na profile na Facebook

 

Fundacja "Czas Kultury"

 

"Teatr13" Legionowo

 

          Sponsorzy

 

      zobacz więcej

        zobacz więcej

 

 

         zobacz więcej

 

 

         zobacz więcej

 

Przyjemność uczenia się…

"Uczenie się to doświadczenie i próby. Wszystko inne to tylko informacja.”

                                                                                                                Albert Einstein.

Każde dziecko ma wrodzone pragnienie zdobywania wiedzy. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią. Głównym celem proponowanych zajęć, jest uwrażliwienie i przygotowanie młodzieży do czynnego uczestniczenia w życiu kulturalnym. Program jest tak przygotowany, by zaprezentować młodym ludziom zjawiska artystyczne i umożliwić pełne uczestnictwo w kulturze. Pozwoli dostrzec różnorodność świata, zdobyć umiejętność odczytywania symboli języka przekazu, poprzez rozumienie metafor i symboli. Teatr, będący składową wszelkich sztuk, wykorzystuje wszystkie środki wyrazu artystycznego. Każdy ma naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, geście, rysunku, śpiewie. Każdy z tych elementów składowych wykorzystujemy, na co dzień niekiedy nie zdając sobie z tego sprawy, jak wielki mamy na nie wpływ, poprzez rozwój. Kontakt z teatrem to nie tylko oglądanie spektakli, ale przede wszystkim zabawa w teatr.

Teatr jest fikcyjną rzeczywistością, w której wszystko może się zdarzyć, a odtwórca roli ma okazję realizować swoje marzenia, by stać się kimś innym. Wprowadzenie w świat sztuki poprzez zabawy teatralne przynosi wiele korzyści, rozwija wyobraźnie, doskonali mowę, która staję się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa poczucie własnej wartości. Jest również okazją do wspaniałej zabawy, dającej wiele satysfakcji. Udział w odtwarzaniu treści utworu skłania je do zapamiętywania, koncentrowania uwagi na określonej działalności, kulturze mówienia i zachowania. Zajęcia aktorskie wywierają duży wpływ na postawy moralne, wyostrzają zmysł obserwacji, kształtują osobowość i rozładowują nagromadzone emocje. Każdy pragnie sukcesu i uznania. Właśnie zajęcia teatralne stwarzają ku temu najlepsze warunki. W kształtowaniu własnych reakcji trzeba kłaść duży nacisk na przeżycia emocjonalne, uczyć się cieszyć i smucić, dostrzegać dobro i zło. Wcielając się w postać można przeżywać losy bohaterów literackich, utożsamiać się z nimi, często naśladując ich postępowanie. Pozytywny bohater, w którego wcielamy się w spektaklu teatralnym, pomaga w zrozumieniu, dlaczego takie zachowanie jest dobre. Występowanie negatywnych bohaterów - bo i tacy istnieją w rzeczywistości teatralnej, ma także znaczenie, pozwalające „bezpiecznie” dostrzec wyrządzane zło. Tworzenie mini spektakli pomaga zrealizować to, co jest uśpione w nas i zmierzyć się z samym sobą i swoimi niedoskonałościami. Nasze doświadczenia począwszy od dziecięcych przedstawień, teatrzyków, inscenizacji i występów utwierdzają mnie w przekonaniu, iż teatr w to doskonała forma pracy nad samym sobą, pozwalającą się zmobilizować a często oderwać od rzeczywistości, by powracając doń, mieć nową energię i pewien dystans do wcześniej frustrujących zdarzeń. Postanowiliśmy opracować program pozwalający na szerokie wykorzystanie tej dziedziny sztuki. Zajęcia będą się skupiały głównie na dramie.

 

Drama – to metoda pomocnicza w podejścia do różnych przedmiotów lub samoistna metoda w kształtowaniu człowieka poprzez rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Założeniem tej propozycji jest połączenie obu tych aspektów. Jest to metoda uczenia aktywnej twórczości oraz doskonalenia umiejętności współpracy z innymi ludźmi oraz wielu innych umiejętności interpersonalnych, społecznych i obywatelskich. Stosowanie dramy to, poszukiwanie sytuacji życia codziennego i umieszczanie ich w szerszym kontekście społecznym. Nie odnoszą się one wprost do problemów konkretnej osoby uczestniczącej w zajęciach, lecz problemów, z którymi spotyka się, na co dzień, bądź może się spotkać. Podstawą zajęć, dramy jest odnaleźć taką sytuację fikcyjną, która pozwoli uczestniczkom i uczestnikom bezpiecznie wchodzić w różne role i jednocześnie odnajdywać sposoby radzenia sobie z nimi. Wpłynie to na własną samoocenę i zaangażowanie w trakcie zajęć. Poprawna samoocena to podstawa kreatywności, ma ogromny wpływ na wiarę w siebie, na samokontrolę, kontrolę swoich zachowań pod wpływem emocji, których nawet najmłodszy człowiek nie jest pozbawiony. Jednym z głównych elementów wpływającym na postępy edukacyjne jest, sposób radzenia sobie ze stresem. Czy jest możliwe by temu zaradzić? Jednym ze sposobów jest nasza oferta zajęć. Chcemy zaproponować dostęp do zajęć pozalekcyjnych, prowadzonych w formie takiej, by były z jednej strony atrakcyjne, z drugiej zaś by miały charakter edukacji poprzez kreatywność, dobrowolność i zabawę. Nie oznacza to, że zajęcia, które proponujmy to plac zabaw. Praca w grupie pozwala poznać się wzajemnie. Każdy będzie mógł opowiedzieć o swoich zainteresowaniach. Będzie również możliwość rozbudzić pasję w młodym człowieku, oraz uświadomić, że są zajęcia i dziedziny, którym chcemy się poświęcić, oraz takie, którym musimy poświęcić swój czas by zachować równowagę prawidłowego rozwoju.

Zainteresowane osoby proszę o kontakt korzystając z poniższego formularza.

Zajęcia prowadzą młodzi ludzie: zawodowi aktory, animatorzy kultury, oraz reżyserzy teatralni.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Kinga Aksamit

 

Pola oznaczone * są wymagane.

Polityka cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?